
Nowa usługa w Diagnostyce: diagBANK – jedno pobranie, wiele badań przez 30 dni
Z myślą o Twojej wygodzie i zdrowiu wprowadziliśmy usługę diagBANK, czyli bankowanie materiału biologicznego.

Bankowanie materiału daje możliwość łatwego zlecania kolejnych badań bez konieczności ponownego pobrania krwi, a nawet wychodzenia z domu. Kolejne badania możesz zlecać kontaktując się z infolinią (799 399 360).
Kiedy warto skorzystać z diagBANKu?
- Chcesz uniknąć stresu związanego z kolejnym pobraniem krwi – szczególnie polecane dzieciom, osobom starszym lub pacjentom z trudnym dostępem żylnym.
- Oczekujesz na decyzję lekarską lub konsultację – materiał jest już zabezpieczony i gotowy do natychmiastowego wykorzystania.
- Jesteś w trakcie diagnostyki i mogą pojawić się potrzeby dodatkowych badań – możliwość szybkiego rozszerzenia zakresu analiz na bazie już pobranej próbki.
Materiał przechowywany jest przez 30 dni od daty pobrania w odpowiednich, kontrolowanych warunkach laboratoryjnych.
Bez ponownego pobrania krwi i bez wychodzenia z domu możesz zlecać dodatkowe badania (z listy – link) w każdej chwili:
- wygodnie,
- szybko,
- bez stresu.
Na jakiem etapie muszę zgłosić zainteresowanie bankowaniem materiału diagBANK?
Możesz zdecydować się na zakup usługi diagBANK podczas zlecania badań w Punkcie Pobrań. Realizacja voucherów zakupionych online nie wyklucza możliwości skorzystania z usługi bankowania materiału. Poinformuj pracownika punktu pobrań, że chcesz dokupić usługę diagBANK.
Jakie badania można dozlecić z bankowanego materiału?
Możesz zlecić badania m.in.: w kierunku infekcji, alergii, procesów autoimmunologicznych i wiele innych. Pełna lista znajduje się tutaj oraz pod kodem QR na plakacie w Punkcie Pobrań.
Ile dodatkowych badań możemy wykonać z bankowanej próbki krwi?
Optymalna liczba badań dozleconych to 2-3. Ale w niektórych przypadkach możliwe jest wykonanie nawet 5 dodatkowych oznaczeń. Wszystko zależy od rodzaju dozlecanego badania. Laboratorium wykona taką ilość badań jaka będzie możliwa z bankowanej próbki materiału.
Czy zostanie pobrana większa ilość krwi, jeżeli zdecyduję się na bankowanie materiału?
Tak.
Jeżeli wykupię bankowanie, ale materiał okaże się nieodpowiedni do przebadania – co wtedy?
W przypadku niewystarczającej objętości bankowanego materiału do realizacji usługi, zaprosimy pacjenta na ponowne, bezpłatne pobranie krwi.
Jak będzie wyglądała kwestia wyników? Gdzie mogę je odebrać?
Badania dozlecone zostaną zarejestrowane na nowym kodzie zlecenia, które otrzymasz sms-em. Możesz zalogować się na konto pacjenta (jeśli je posiadasz) lub pobrać aplikację mobilną, w której będziesz otrzymywał powiadomienia.
Czy krew z każdego pobrania (pobierana do każdego z badań może być później bankowana, czy są jakieś ograniczenia).
Laboratorium może bankować jedynie surowicę, uzyskaną z pobrania krwi na skrzep.
W jaki sposób mogę zlecić badania z materiału zbankowanego?
Przez infolinię:
- Skontaktuj się telefonicznie z Infolinią – 799 399 360
- Podaj jakie badania chcesz wykonać oraz w jakim PP został pobrany materiał.
- Personel Infolinii poprosi Cię o podanie: adresu mailowego oraz kodu zlecenia, na którym zarejestrowany został diagBANK.
- Na podany adres email otrzymasz link do dokonania płatności – nasze płatności obsługiwane są przez PayU.
- Po dokonaniu płatności na podany adres mailowy otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, a Twój Voucher trafi do zarejestrowania w laboratorium.
- Pracownik Infolinii prześle do Ciebie nowy kod zlecenia przez email lub sms.
- Na podstawie tego kodu zlecenia będziesz mógł pobrać wyniki dozleconych badań na https://wyniki.diag.pl/.
W punkcie pobrań:
- Zgłoś się do Punktu, w którym wykonałeś badanie i wykupiłeś usługę bankowania.
- Personel pomoże Ci wybrać odpowiednie badania i przeprowadzi Cię przez cały proces – bez ponownego pobrania krwi.